piątek, 28 marca 2014

Inspiracje - klosz na ciasto

http://dailyfix.co.za/wp-content/uploads/2014/02/0214yarn-020-300x450.jpg
zdjęcie pochodzi ze strony dailyfix.co.za

Myśląc o tym, co chciałabym Ci przekazać na blogu, wpadłam na pomysł, że koniecznie muszę dzielić się z Tobą dziełami, które mnie zachwycają, kręcą, inspirują. Nie wyobrażam sobie, żeby ten blog miał być tylko miejscem, gdzie chwalę się wydzierganymi rzeczami. Chcę rozmawiać z Tobą o projektach, które zapadają nam w pamięć i które kiedyś chciałoby się wykonać.

Projekt ze zdjęcia jest jednym z takich projektów. W szydełkowym kloszu do osłony ciasta zakochałam się od pierwszego wejrzenia. Najpierw zobaczyłam zdjęcie, dopiero później dotarłam do wzoru. Okazało się, że samo wyprodukowanie klosza nie jest wyjątkowo trudne. Wzór jest prosty i przyjemny. Gorzej jednak z wykończeniem robótki. Według instrukcji klosz powinien być usztywniany mieszanką cukru i wody. "Nakrochmalony" klosz naciąga się na głęboki talerz i puszkę, oba przedmioty o średnicy 24 cm, złączone ze sobą taśmą klejącą. Akurat ten pomysł na ułożenie klosza wydaje mi się całkiem trafiony. Gorzej będzie jedynie znaleźć puszkę i talerz o tej samej średnicy.

Zastanawia mnie też, czy taki klosz jest użyteczny. Na pewno nie ochroni ciasta przed wyschnięciem (a taka według mnie jest główna rola takiego przedmiotu). Nie zmienia to jednak faktu, że wizualnie robi duże wrażenie.

A Ty jaki masz pomysł? Jakbyś ułożyła i usztywniła klosz?

P.S. Niebawem pokażę Ci trochę moich prac. Kończę właśnie serwetę - niespodziankę dla mojej Teściowej z poliestrowego kordonka z Nowej Soli. Zamówiłam też Kotka na kocyk dla córki mojej przyjaciółki, która ma przyjść na świat z końcem lipca. Na pewno nabytek pokażę na blogu. Pomożecie mi ocenić, czy dobrze dobrałam kolory :)

1 komentarz:

  1. wasielewska.teresa@wp.pl1 lutego 2016 06:45

    ośmieliłam sie do Pani napisać potrzebuje wzór na młoda pare na butelki z winem jeśli Pani taki posiada byłabym bardzo wdzięczna mój meil wasielewska.teresa@wp.pl

    OdpowiedzUsuń